Dobro došli u jedan educirajući tekst.

Dosta nam je korone, tenisa u Zadru, razvoda i nagađanja.

Nema na čemu. Nastavite čitati.

Piše: Mihaela Puletić

U posljednjih nekoliko dana doživjela sam par ”neugodnjaka” što je zaintrigiralo moju znatiželju da zapravo razmislim koliko ljudi znaju o ljubaznosti. Nije da mi se te neugodne situacije nisu prije dešavale.
Po informacije sam krenula, a gdje drugdje nego na našem Google pretraživaču, pa sam jednostavno ukucala riječ ”ljubaznost”.
Negdje sam pročitala da pojam ima podrijetlo na latinskom jeziku.

Konkretno, može se reći da je riječ nastala od glagola amare, koji je sinonim za “ljubav”, a sufiks – idad, što je ekvivalentno “kvaliteti”. Bla bla bla.

Kao što vidite neku posebnu definiciju nisam pronašla, osim primjera, te podrijetla same riječi.

Međutim ja smatram da je ljubaznost osobina koju posjeduje ili ne posjeduje neka osoba.

Smatram da ona krasi pozitivne, sretne i zadovoljne ljude.

A biti ljubazan, po meni je jednako kao i biti pristojan.

U ovom tekstu nećemo o onim neljubaznim ljudima, od njih svakako ništa ne možemo naučiti. Ali mogu vam dati jedan mali savjet kada se susretnete sa gospođom ili gospodinom Neljubaznićem , ‘’Kill em with kindness’’ kao što bi rekla Selena Gomez. Samo ultraljubazno, molim.

MIHAELIN DNEVNIK/ Biti ljubazan ili ne, pitanje je sad

Ajmo mi se vratiti na ove ljubazne i na praksu, očito od teorije nemamo puno. Ljubaznost je kada pozdravite poznanika, pomognete starijoj susjedi sa stvarčicama iz trgovine.

Nasmijete se slučajnom prolazniku.

Dodate onih pola marke koje nedostaju gospođi na kasi ispred vas. Kada ste na svom radnom mjestu potpuno posvećeni poslu, te zadatke koji su vam zadani za taj dan vrlo rado riješavate kako bi to bilo najbolje za vašeg klijenta.

Ali tako i vrlo rado pomažete kolegama kojima je potrebna vaša pomoć. (ovdje se ne ubraja kada pitate kolegu da vam pomogne odraditi nešto, a on kaže hoću i u međuvremenu prevrne očima za 360 stupnjeva).

Ljubaznost je i kada vrlo ugodnim tonom odgovorite nepoznatoj osobi u trgovini ili joj dodate u košaru nešto što joj je ispalo.

Sada, kada sam ja dala par primjera, da razjasnimo još par situacija.

Ako ja kao djevojka na svom radnom mjestu budem što ljubaznija i pristojnija prema svom klijentu (muškog roda), ne znači da mi se ta osoba sviđa. Te onim napadnim komentarima (isti ti ljudi) mogu dobiti samo kontraefekt. To jest, moju ‘’joker face’’ (značenje, idalje se smijem, ali čim izađeš kroz vrata, moje lice poprimi grimasu za riganje). Doslovno.

MIHAELIN DNEVNIK/ Biti ljubazan ili ne, pitanje je sad

Ako trgovac u butiku ili salonu namještaja želi da vam da što više informacija o proizvodima koji vas zanimaju , ne znači da para oblake nosom zbog svog znanja nego je ta osoba samo LJUBAZNA i želi vam pomoći

Ukoliko su trgovci, konobari, farmaceuti, medicinari i ostali (koji rade s ljudima) ljubazni prema vama kao klijentu, ne znači da ih možete ispitivati stvari iz privatnog života. Kao što su: ‘’Jesi se ti ono udala, pa kad će prinova?’’ (pritom gledaju u stomak).

Hit pretpostavka istih tih kupaca: ‘’Ti si sigurna toliko nasmijana i ljubazna jer ti svakog petog u mjesecu legne ‘iljadarka’’.

I tako dalje i tako bliže.

Primjera u nedogled.

Nadam se da ste sada shvatili što je ljubaznost. Jedna osobina dobrih i pozitivnih radnika koju ne treba iskorištavati u pogrešne svrhe.

Opet, nema na čemu.

Čitamo se uskoro.